expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass + " " + data:blog.pageType' oncontextmenu='return false' ondragstart='return false' onselectstart='return false'>

Jako odnowiłam starą szafę

środa, 28 września 2016
szafa DIY







 Długo  nosiłam się z zamiarem zakupu szafy, niestety wszystkie które obejrzałam w salonach były standardowe oraz mało wytrzymałe.
Dlatego postanowiłam zakupić szafę z prawdziwego drewna. 
Solidna, ciężka, ręcznie wykonana. 
Znalazłam ją na allegro. Świat o niej zapomniał i nikt nie dawał szans na nowe życie
 To było wyzwanie.

 
 Materiały 






farby Annie Sloan jakie używałam
  • Biała farba kredowa 
  • Szara farba kredowa
  • Papier ścierny –  kilka różnych grubości
  • Pędzel do wąskich i  małych elementów
  • Wałek  wraz z kuwetą
  • Dwie gałki 
  • Drewniana korona na szczyt szafy
  • Dekory drewniane
  • dekor drewniany
  • Klej do drewna 



Podstawą jest  usunięcie lakieru. Im więcej warstw, tym więcej pracy. Moja szafa miała ich niewiele i na szczęście łatwo się ich pozbyłam, przecierając papierem ściernym
Można szybciej wykonać to szlifierką, jednak wtedy takie prace należy wykonywać na zewnątrz ponieważ jest duże pylenie.
gałka z home and you


  Malowanie 

Ja zazwyczaj  używam wałka i trochę pędzli.  Do malowania szafy wykorzystałam 3 wałki i kuwetę. Zużyłam dwie 0,5 litrowe  puszki białej farby kredowej i 0,5 litra szarej farby kredowej.
Po pomalowaniu i wyschnięciu farby wszystko można zabezpieczyć woskiem,nada to trwałości farby.

Gałki, dekory, korona

 Następnie  przykleiłam wcześniej pomalowaną koronę rzeźbioną na  górkę. Przykręciłam  jedynie uchwyty ,przykleiłam dekory  i już.
Niestety nie posiadam zdjęć krok po kroku jak wyglądała praca,ponieważ było to zanim założyłam bloga.

 szafa oryginalna
gałka po wkręceniu
 
przyklejony dekor







Prześlij komentarz